IRE Metall AB

2020-05-19
IRE Metall investerar i ny Fiberlaser och Kantpress , väljer Salvagnini som leverantör.

Värnamo, maj 2020

IRE Metall är ett ungt och framtidsinriktat företag i hjärtat av Gnosjö.

Här arbetar idag ca 20 kunniga och yrkesskickliga medarbetare. I våra fräscha,  kontors- och produktionslokaler finns alltid någon redo att ta emot dina samtal, lyssna till dina förfrågningar och ge dig klara besked. IRE Metall har under årens lopp utvecklats till ett stabilt och expansivt företag med kunnig personal, hög teknisk kompetens och många uppdragsgivare inom vitt skilda branscher.

Vi tror på långsiktiga relationer. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa ett nära och förtroendefullt samarbete med våra kunder. Ett gott samarbete menar vi, bygger på personlig service, pålitlighet, hög kvalitet och snabba, säkra leveranser.

I IRE Metalls storsatsning ingår den största investeringen som gjorts i modern tid hos IRE, där valet föll på L3-4020 med automationsutrustningADL.L samt en B3 100 utrustad med vinkelmätning AMS, med tillhörande offline programmering STREAM.

Ett mycket omfattande arbete med genomgång av olika layouter/maskinmodeller, besök och testkörning hos Krima Rostfritt har gjorts. Även genomgång av mjukvara, där Salvagninis mjukvara VALUES har varit till stor hjälp för att hitta den bästa lösning för IRE Metalls produktion, har gjorts.

Maskinen som IRE Metall investerar i har bland annat en helt ny unik option ”SVS kamera”, där operatören med hjälp av SVS kameran kan skapa en dxf-fil och automatnesta direkt vid maskinen. Detta är en mycket uppskattad teknik hos många underleverantörer, som behöver ta fram en extra detalj snabbt och enkelt och inte vill kassera överblivet dyrt material.

Hela anläggningen kommer att installeras under sommaren 2020.

Salvagnini tackar för förtroendet och välkomnar IRE Metall med Magnus Remnehöjd i spetsen in i Salvagnini familjen.

IRE Metall AB

Marieströmsvägen 45