Pressrelease DINBOX AB

2018-01-12

Värnamo, januari 2018

Dinbox Sverige AB tar hem produktion ifrån Kina till Sverige Stockholm och investerar i SalvagninispanelbockP1

I dag verkar Dinbox-koncernen i hela Norden. Vår affärsidé är att kombinera kvalitativa och säkra produkter med en pressad prisnivå. Genom hög volym kan vi optimera vår tillverkning och distribution. Vi är aktiva på marknaden och är lyhörda för våra kunders önskemål, och vi arbetar kontinuerligt med produktutveckling – där vi ligger i framkant när det kommer till digitala produkter.

Sedan 2009 är Dinbox Sveriges största leverantör av fastighetsboxar. I takt med att vi ökat vår marknadsandel för fastighetsboxar har vi också lagt till många fler produkter i vår portfölj – bland annat digitala våningsregister samt elektroniska lås och tvättstugebokning via pekskärm. Med ett bredare utbud har vi möjligheten att ge våra kunder en helhetslösning med allt från att anpassade produkter till montering.

VD Olle Årmanberättar att valet föll på Salvagninis panelbock P1 beror på den överlägsna bockhastighet vid jämförelse med traditionell kantpressning där P1:an är producerar upp till 10 gånger så många bockar under ett skift som är möjligt vid kantpressning. En viktig faktor är även golvytan som maskinen upptar vilket är endast 8 kvadratmetersom behövs.

Idag finns P1 i två olika utförande med antingen MLA (manuell inställning av blankholder) eller ABA (automatisk inställning av blankholder i masked time) dvs 0-sekunders uppställningstid. Med Salvagninis patenterade MAC 2.0(Material Attitude Correction) som är standard på samtliga av Salvagninis modeller blir varje detalj rätt varje gång.

Maskinen installeras i Dinbox nya lokaler i Spånga/Stockholm under början av 2018.

DINBOX AB

Drottninggatan 97